sobota, 2 czerwca 2012

Miły , bezstresowy spacer - Porady.

ZAŁATWIANIE POTRZEB FIZJOLOGICZNYCH
My załatwiamy swoje potrzeby w toalecie , psy w różnych miejscach i .. tu tkwi problem.
Dochodzą Cie skargi od sąsiadów ,że mają dosyć psich odchodów na trawniku , chodniku itp. ?
Mam dla ciebie rozwiązanie!
Zasobnik + Mini woreczki na psie odchody = dobre rozwiązanie.
Zasobnik może umocować do obroży psa , ale lepiej przyczepić go do smyczy.




SMYCZE
Są różne , przeróżne.
Osobiście teraz mam czarną smycz parcianą , jest gruba , wytrzymała i wygodna.
Jeśli chodzi zaś o automatyczne - nie mam do nich zaufania , kiedyś kupiłam Saviemu z firmy Hiltona.
Pisało że  do 50 KG , nie wytrzymało 15 KG.
Tygodnia nie wytrzymała , poszła do śmieci.
Smycz , dokładniej blokada sie zepsuła.
Automatyczne smycze nie są dobre , pies ma wolność i "wchodzi właścicielowi na głowe " - manipuluje , a później ciężko takiego psa ułożyć.
 Często widze że ludzie kupują takie smycze , jeśli mają Yorkshire Terriera , Chihuahua , Shih-tzu.
Ja odradzam! Chyba że będzie taka sytuacja jak np. 
suka z sąsiedztwa dostała cieczki , pies ciągnie sie tam , nie załatwi sie do porządku , to wtedy można skorzystać z takiego rozwiązania. Jeśli chcecie automatyczną to tylko z firmy FLEXI !
Możemy również kupić długą tasiemke lub linke ( smycz ). Ja wole nie długie, nie krótkie parciane , wtedy wiem że mam nad psem pełną kontrole.
Zdjęcie poniżej przedstawia typową długą linke.


OBROŻA / SZELKI
Obroża czy szelki?
Zdecydowanie dla szczeniaka obroża.
Ludzie czasem ,żeby negatywnie skrytykować obroże mówią że w tym pies sie udusi - ja nigdy nie słyszałam o takim przypadku ,ażeby pies udusił sie w obroży. Szelki można psu założyć dopiero gdy osiągnie rok. Dlaczego tak? Szelki deformują kręgosłup, łokcie , w zależności od kształtu.
Poza tym kupujesz szelki idealne dla szczeniaka , trzy tygodnie później - nie mieszczą sie na psa , więc warto?
Oczywiście są szelki regulowane , ale obroża lepsza..
RODZAJE OBRÓŻEK :
Zaciskowa
Jeśli mamy zwinnego psa , lepiej jej nie kupować , pies może sie z niej wywinąć. Poza tym w skuteczności sie nie sprawdza.


Kolczatka
Nadaje sie dla większych psów , stosunkowo obniży ciągnięcie.
Nie nadaje sie dla psów z krótką sierścią - łatwo może pokaleczyć szyje psa. Kolczatka nie jest zła. Na poniższym zdjęciu ma zabezpieczone kolce czymś gumowym - w każdej tak powinno być...




Materiałowa , lub ozdobne.
Materiałowe - parciane , skórzane.
Ozdobne - z ćwiekami , kokardkami itp.
Najlepsza będzie skórzana , parciana.
W ozdobnych nie widze sensu , pies ma wyglądać jak choinka?
Przecież sam pies , pięknie sie reprezentuje i jest piękny.
Uwaga skórzana może farbować sierść psa od ciepła lub wody , dlatego zawsze poczytaj o danej firmie.
Poniższe zdjęcie przedstawia dobrą , solidną , estetyczną obroże.
 Przeciwpchelna , owadobójcza , insektobójcza.
Taka obroża , ma aromatyczny zapach którego owe insekty nie lubią , dlatego też nie "skaczą" na owego żywiciela.
Taka obroża nie jest estetyczna , najlepiej schować ją pod obroże do której przyczepiamy smycz.
Przy okazji ta obroża też "nasiąknie" tym zapachem.
Ja kupuje mojemu Saviemu taką i mam do niej zaufanie:


Spacer z psem ma być przede wszystkim przyjemnością , możemy go uprzyjemnić np. biegając z psem , bawiąc sie , poćwiczyć komendy , psie sporty itp.
Nawet najmniejszemu psu należy sie bynajmniej pół godziny na podwórku. Najlepiej jeśli pies sie wybiega , wtedy spuszczamy go ze smyczy.


Dziękuje za przeczytanie posta , pozdrawiam.





5 komentarzy:

  1. extra post!!!super wszystko opisałaś.
    obroże owadobójczą też taką kupuję i tez mam automatyczną z firmy Flexi.Flexi to jedna z naj naj lepszych firm.Moja smycz z Flexi ma gdzieś z kilkanaście lat,a może więcej.Jest po psie cioci,który był jeszcze przede mną.
    Pozdrawiamy Asia i Majlo

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny i przydatny post ;) My używamy zwykłej obroży, a smycz mamy automatyczną :)Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. przygotowuje się do zamawiania obróżki właśnie z Rogz-a. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze kupuje na wiosnę taką obrożę przeciwpchelną Beaphar, starcza na cały okres letni.
    Fajna jest też obroża z cekinami, chyba pchełka - polecili mi dla Yorka ze sklepu Domowy Pupil.
    Szybko dowożą i można się z nimi dogadać fajnie z dostawą.
    Tej obroży dla Yorków nie mieli na stronie, ale nie ma problemu z załatwieniem. Zawsze robię u nich zapasy.

    Hejka, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno już nie mieliśmy z Luną bezstresowego spaceru. Wszystko ją rozprasza, najbardziej psy. Straszliwie ciągnie, więc muszę ją silniej przytrzymać. Już się przymierzam do zamówienia szelek https://johndog.pl/produkt/szelki-guard-john-dog-black-comics/. Słyszałem, że psy dzięki temu nie czują tak mocno pociągnięć. Mam nadzieję, że Luna pozwoli je sobie założyć.

    OdpowiedzUsuń